پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 151261
کاهش نرخ سود، سهام بانک‌ها را تحت‌فشار قرار مي‌دهد
تاریخ انتشار : 1394/02/09 10:20:09
نمایش : 1898
يک کارشناس اقتصادي گفت: وضعيت بانک‌هاي کشور متاسفانه به حدي خراب است که به جاي اين‌که کاهش نرخ سود به نفع آنها تمام شود، به ضررشان خواهد بود، اما به هرحال کاري نمي‌شود کرد و بانک‌ها دير يا زود با بحران بدي مواجه مي‌شوند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، داود حسني در گفت‌وگو با «افکارنيوز» درباره تاثير کاهش نرخ سود روي سيستم بانکي اظهار داشت: به‌طور عادي کاهش نرخ سود بانکي به نفع سهام بانک‌هاست، اما با شرايط بانک‌هاي ما، به‌طور قطع ضربه زيادي خواهند خورد؛ چراکه وقتي نرخ سود بانکي کاهش پيدا کند، امکان دارد بخشي از پول مردم از بانک‌ها خارج شود.

وي افزود: بانک‌ها نيز براي جبران اين کمبود نقدينگي امکان دارد مجبور شوند از بانک مرکزي وام با نرخ ۳۴ درصد بگيرند که اين، يک نوع پول پرقدرت است که اثر تورمي آن ۵برابر تزريق نقدينگي به‌طور عادي خواهد بود.
اين کارشناس اقتصادي تصريح کرد: زماني که نرخ تورم افزايش پيدا مي‌کند، روي صنايع تاثير مي‌گذارد.
حسني با بيان اين‌که وضعيت بانک‌هاي کشور متاسفانه به حدي خراب است که به جاي اين‌که کاهش نرخ سود به نفع آنها تمام شود، به ضررشان خواهد بود، اما به هرحال کاري نمي‌شود کرد و بانک‌ها دير يا زود با بحران بدي مواجه مي‌شوند و سهامشان نيز تحت فشار قرار مي‌گيرد.

وي با اشاره به اثر تورمي کاهش نرخ سود و نرخ جريمه بانک مرکزي، عنوان کرد: در حال حاضر ۳۵ هزار ميليارد تومان بدهي بانک‌ها به بانک مرکزي است که اين موضوع، يکي از دلايل افزايش نقدينگي بوده است.
اين کارشناس اقتصادي متذکر شد: بانک‌ها مجبور هستند براي جبران کمبود نقدينگي، از دو طريق نقدينگي جذب کنند؛ ‫يا از طريق قرض از بانک مرکزي با نرخ ۳۴ درصد، يا از طريق قرض از بقيه بانک‌ها با نرخ حدود ۳۰ درصد.

حسني خاطرنشان کرد: در واقع بانک‌ها ناچار هستند با نرخ بالا وام بگيرند و سود سپرده‌گذار را بدهند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html